Τρίτη, 26 Αυγούστου 2008

Τέλος εποχής για τα Starbury?

Πηγή : http://www.superbasket.gr/

Οι μανιακοί με τα αθλητικά παπούτσια σίγουρα θα γνωρίζουν για την επιχειρηματική προσπάθεια του Stephon Marbury να λανσάρει την δική του μάρκα παπουτσιών (κυρίως) πριν λίγα χρόνια.

Το 2006 ο Marbury συμφώνησε με την αλυσίδα καταστημάτων Steve & Barry’s (276 καταστήματα σε 39 πολιτείες των Η.Π.Α) για να διαθέτει κατ’ αποκλειστικότητα της σειρά παπουτσιών και ρούχων που ο ίδιος είχε επιμεληθεί με την ονομασία Starbury. Στόχος του ήταν να δημιουργήσει ένα καλό ποιοτικά αθλητικό παπούτσι, το οποίο όμως θα ήταν και ταυτόχρονα προσιτό σε όλους τους νέους. Με αρχική τιμή 14.98 δολάρια, τα Starbury γνώρισαν αμέσως την επιτυχία, ενώ πολλοί γονείς χειροκρότησαν την πραγματικά αξιέπαινη προσπάθεια του Marbury να προσφέρει σε φθηνή τιμή ένα παπούτσι που και σε πολλά σχέδια κυκλοφόρησε, αλλά και ποιοτικώς δεν υπολειπόταν έναντι των άλλων γνωστότερων φιρμών.

Αν κάποιος αναρωτηθεί πώς τα κατάφερνε και ήταν κερδοφόρα η επιχειρηματική κίνηση του Marbury, δεν έχει παρά να σκεφθεί ότι στην αγορά του αθλητικού παπουτσιού το περιθώριο κέρδους είναι τεράστιο και ακόμα και με αυτή την τιμή, υπήρχε κερδοφορία στον γκάρντ των Νίκς.

Η εταιρεία AND1 με την οποία είχε συμβόλαιο για αρκετά χρόνια ο Marbury τον αποδέσμευσε, ενώ ταυτόχρονα με την όχι και τόσο καλή πορεία του ίδιου και των Νίκς τα τελευταία χρόνια, θεωρείτο εξαιρετικά δύσκολο να υπογράψει συμφωνία με κάποια άλλη εταιρεία. Κάπως έτσι το επιχειρηματικό δαιμόνιο του ιδίου αλλά και των συμβούλων του γέννησαν την ιδέα του Starbury και της αποκλειστικής συνεργασίας με την Steve & Barry’s. Η συμφωνία ήταν τέτοια που ο ίδιος ο Marbury θα εισέπραττε ένα ποσό από κάθε ζευγάρι παπουτσιού που θα πουλιόταν (royalties). Στην πορεία κατάφερε να συνεργαστεί και με τον Ben Wallace, ο οποίος επίσης εισέπραττε royalties σε κάθε τεμάχιο που πουλιόταν. Ο φιλάνθρωπος Marbury, ήταν στην πραγματικότητα ένας businessman με κοφτερό επιχειρηματικό μυαλό που ήξερε τι χρειαζόταν η αγορά.

Κάτι αντίστοιχο είχε κάνει και ο Shaquille O’Neal με την εταιρεία του, Dunkman. Τα παπούτσια αυτά διετίθονταν από ένα πολύ μεγάλο δίκτυο πολυκαταστημάτων (Wal-Mart) στην τιμή των 49.95 δολαρίων, που για αρκετό καιρό τα έκαναν πρώτα σε πωλήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο! Στη συνέχεια, η Nike αγόρασε όμως την φίρμα (και την διαθέτει μόνο μέσα από το δίκτυο των πολυκαταστημάτων Wal-Mart, Target, PayLess και K-Mart) και ο Shaq εισέπραξε ένα κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητο ποσό.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι αυτό του Hakeem Olajuwon, όταν στην δεκαετία του ΄80 συνεργάστηκε αποκλειστικά με την εταιρεία Etonic για να δημιουργήσει το παπούτσι του, το οποίο θα έφτανε στον τελικό καταναλωτή ως μια πολύ οικονομική λύση. Μπορεί η Nike να είναι ηγέτιδα εταιρεία στο χώρο του ακριβού-καλού αθλητικού παπουτσιού, αλλά από την άλλη οι μπασκετμπολίστες βγάζουν περισσότερα χρήματα όταν κάνουν συμφωνίες με εταιρείες για οικονομικά ζευγάρια παπουτσιών.

Παρά την αρχική επιτυχία της φίρμας Starbury, η αλυσίδα καταστημάτων Steve & Burry’s κήρυξε μόλις πριν λίγες μέρες πτώχευση, και ο Marbury τώρα αξιώνει περί τα 2 εκ. δολάρια για πωλήσεις που έχουν γίνει στα παπούτσια και ρούχα της εταιρείας του. Βέβαια με την εταιρεία να κηρύσσει πτώχευση, ο άσος των Νίκς πολύ δύσκολα θα καταφέρει να πάρει αυτά τα χρήματα, αφού σε μια τέτοια περίπτωση διαγράφεται κάθε πιθανή οφειλή. Εάν βέβαια βρεθούν νέοι ιδιοκτήτες στην αλυσίδα καταστημάτων, μπορεί να αποφασισθεί να συνεχίσουν να διαθέτουν την φίρμα του Marbury, και την όλη υπόθεση να τελειώνει με έναν συμβιβασμό. Και αυτό θα είναι κάτι που ουσιαστικά θα συμφέρει και τις δυο πλευρές που θέλουν να βλέπουν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται



Δεν υπάρχουν σχόλια: