Σάββατο, 14 Μαρτίου 2009

All Star Game : "Το μπάσκετ έξω από τις τέσσερις γραμμές"


πηγή : www.basketblog.gr

Εξαιρετικό ενδιαφέρον είχε η ημερίδα με θέμα "Το μπάσκετ έξω από τις τέσσερις γραμμές", που διοργανώθηκε σήμερα το πρωί στο περιθώριο του 17ου All Star Game 2008-2009 και έλαβε χώρα στο Εμπορικό Επιμελητήριο Ξάνθης. Στην ημερίδα, στην οποία έδωσε το παρών -μεταξύ άλλων- πλήθος φοιτητών του ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής, παρουσιάστηκαν διάφορα θέματα που αφορούν στο άθλημα όχι εντός παρκέ, αλλά κυρίως εκτός αυτού, όπως ο τρόπος λειτουργίας των ΚΑΕ και η γενικότερη οργάνωση της ομάδας-εταιρίας, η διασκέδαση των φιλάθλων ή η εμπορική εκμετάλλευση του προϊόντος που ονομάζεται μπάσκετ.

Πρώτος τον λόγο πήρε ο Σπύρος Τσιπράς, ο οποίος μίλησε για τις γενικές αρχές οργάνωσης μιας ΚΑΕ και ειδικότερα για τις λειτουργίες του μάρκετινγκ και τις αρμοδιότητές του. Συγκεκριμένα, στάθηκε σε επτά σημαντικούς τομείς: στη στελέχωση των ομάδων και στα καθήκοντα του καθένα από τα μέλη τους (πρόεδρος, γενικός διευθυντής κ.λπ.), στις στρατηγικές επίτευξης των εκάστοτε στόχων, στο πλάνο που τίθεται σε κάθε έναρξη της σεζόν, στο χορηγικό πρόγραμμα, στα τηλεοπτικά δικαιώματα και στην εμπορική ανάπτυξή τους.

Από την πλευρά του, ο Πάνος Κατσαΐτης (Athletic Attack) αναφέρθηκε στις νέες τεχνολογίες, στα μέσα προβολής, καθώς και στις δυσκολίες που συναντά κανείς στα ελληνικά γήπεδα. Μίλησε για τα πλάνα των ομάδων-εταιριών, τη (δραστική) αλλαγή των δεδομένων στο άθλημα τα τελευταία χρόνια, ειδικά με την είσοδο της τηλεόρασης, των μηχανημάτων LED και τη χρήση logistics, ενώ έκανε χιούμορ αναφορικά με τη χρήση καπνογόνων, φαινόμενο που υπήρχε, υπάρχει και -όπως φαίνεται- θα εξακολουθήσει να μας ταλαιπωρεί: "Πάντα υπήρχαν, απλώς τώρα άλλαξαν χρώμα"! Ξεκαθάρισε δε, πως ανέκαθεν το ζητούμενο ήταν η προβολή του αθλήματος-προϊόντος.

Για ένα από τα πιο "παρεξηγημένα" κομμάτια του αθλητικού μάρκετινγκ, το sports production (δηλαδή την παραγωγή μέσα στη διάρκεια του αγώνα), μίλησε ο Έντι Διαμαντόπουλος (Identity). Ανέλυσε από την αναγκαιότητα για την καλή ψυχολογία των φιλάθλων της παρουσίας τσιρλίντερ μέχρι το γενικότερο οργανόγραμμα που ακολουθείται και το οποίο κάθε άλλο παρά εύκολο είναι να σχεδιαστεί (αναφορικά με την εμφάνιση των ομάδων, την τέλεση μιας απονομής ή τα χάπενινγκ κατά τη διάρκεια ενός ματς), ενώ παρουσίασε κι έναν οδηγό ροής "παρουσίασης αγώνων".

Την πλευρά των χορηγών κλήθηκε να προβάλει ο Μάνος Σπανός, διευθυντής μάρκετινγκ της εταιρίας PEPSICO - IVI. Αναφέρθηκε στο μάρκετινγκ πλαν της εταιρίας και τους βασικούς στόχους του στρατηγικού σχεδιασμού της, τα νούμερα πωλήσεων σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της και τον τρόπο διαφήμισης των προϊόντων της. Στάθηκε ιδιαίτερα στην ύπαρξη της τηλεόρασης, ενώ μίλησε και για τις συνεργασίες της εταιρίες: χαρακτηριστικά αναφέρθηκε σε αυτήν με το site "basketblog.gr".

Η ημερίδα έγινε σε συνεργασία με τα ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής, δεν θα μπορούσε, λοιπόν, να μη μιλήσει για την προσπάθεια μετάδοσης στους φοιτητές της θεωρίας του αθλήματος και την εφαρμογή της στην πράξη ο λέκτορας και υπεύθυνος του τομέα καλαθοσφαίρισης του πανεπιστημίου, Γιώργος Μαυρίδης. Αναφέρθηκε κυρίως σε θέματα οργάνωσης των προπονητών και του περιβάλλοντος μάθησης, ενώ έκανε λόγο και για τους πρόσθετους ρόλους των καθηγητών, τις κατηγορίες γνώσεών τους, τους σκοπούς των προγραμμάτων τους και τον γενικότερο ρόλο των ΤΕΦΑΑ στο άθλημα. Ολοκλήρωσε την ομιλία του με το αθλητικό μάνατζμεντ και παρουσιάζοντας στατιστικά στοιχεία.

Το παρών στο Εμπορικό Επιμελητήριο Ξάνθης, αν και ελαφρώς καθυστερημένος αφού έφτασε στα μέσα της εκδήλωσης, έδωσε και ο Βασίλης Οικονομίδης. Ο πρόεδρος του ΕΣΑΚΕ έκλεισε την ημερίδα τονίζοντας τη σπουδαιότητα των όσων ειπώθηκαν σε αυτήν, καθώς φάνηκε -και παρουσιάστηκε αναλυτικά- πως για διεξαχθεί ένας αγώνας μπάσκετ χρειάζεται να ασχοληθούν ενεργά πάρα πολλά άτομα - σε διάφορους τομείς, μάλιστα

Δεν υπάρχουν σχόλια: