Σάββατο 16 Μαΐου 2009

Εθνική Ανδρών - Γιόνας Καζλάουσκας : "Μη διστάζετε να σουτάρετε"


Στις 7 Σεπτεμβρίου εναντίον των Σκοπίων θα κάνει πρεμιέρα η Εθνική ανδρών στο Ευρωμπάσκετ της Πολωνίας. Η ώρα διεξαγωγής του αγώνα έχει οριστεί για τις 17:30 ενώ την επόμενη (8 Σεπτεμβρίου) το αντιπροσωπευτικό μας συγκρότημα θα αντιμετωπίσει την Κροατία (20:15). Στις 9 Σεπτεμβρίου (20:15) οι παίκτες του Γιόνας Καζλάουσκας (στην φωτογραφία με τον Παναγιώτη Γιαννάκη στον αγώνα Κίνα - Ελλάδα) θα παίξουν με το Ισραήλ ολοκληρώνοντας τις υποχρεώσεις τους στη φάση των ομίλων.

Στο μεταξύ, στη φιλοσοφία του που δεν είναι άλλη από το γρήγορο μπάσκετ αναφέρθηκε ο oμοσπονδιακός κόουτς Γιόνας Καζλάουσκας σε συνέντευξη του στην ΕΡΤ, ενώ άφησε ανοικτή την πόρτα της Εθνικής στους Κουφό, Καλάθη και Σχορτσιανίτη… "Κάθε προπονητής έχει πίεση κι εγώ αισθάνομαι πίεση διότι η Ελλάδα είναι μία μεγάλη ομάδα, βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο και πρέπει να έχει αποτελέσματα. Να είναι ψηλά. Δεν έχω πίεση λόγω της πρότερης παρουσίας του Παναγιώτη Γιαννάκη, ο οποίος έκανε σπουδαία δουλειά. Η Ελλάδα είναι μία μεγάλη πρόκληση", είπε αρχικά ο oμοσπονδιακός τεχνικός για να συμπληρώσει: "Δεν θέλω να μεταμορφώσω την Εθνική ομάδα. Έχω κάποιες ιδέες που με βάση τις ικανότητες των παικτών μπορούν να υλοποιηθούν. Για παράδειγμα ο Παπαλουκάς είναι πολύ καλός στο παιχνίδι στο ανοιχτό γήπεδο. Το βασικό του λιθουανικού μπάσκετ είναι να βρίσκουμε πάντα την πιο κατάλληλη επιλογή. Πολλές φορές τα 24'' περνούν άσκοπα. Επίσης όσο περνάει ο χρόνος, ο επιθετικός αγχώνεται και έρχεται πολλές φορές σε αμηχανία. Μου αρέσει το γρήγορο μπάσκετ, αλλά έχει πολύ μεγάλη διαφορά το γρήγορο, από το βιαστικό μπάσκετ".

"Μη διστάζετε να σουτάρετε"

Κατά τα άλλα, ο Γιόνας Καζλάουσκας ανάφερε: "Το τελευταίο πράγμα που θα λέω στους παίκτες μου στα αποδυτήρια είναι το εξής: "Μη διστάζετε να σουτάρετε. Ακόμα κι αν αυτό το σουτ είναι στο πρώτο δευτερόλεπτο της επίθεσης", ενώ για το ζήτημα των επικείμενων απουσιών ορισμένων αθλητών, εξήγησε: "Οι εφημερίδες αναπαράγουν σενάρια για απουσία παικτών κι έτσι έρχονται στα αυτιά μου πολλά πράγματα. Εγώ δεν μπορώ να πω όμως αν θα απουσιάσει κάποιος, διότι εμένα δεν με έχει ενημερώσει κάποιος επισήμως για την πρόθεσή του να μην αγωνιστεί στην εθνική ομάδα φέτος. Ο Σαμπόνις έπαιζε στην Εθνική μέχρι τα 40 χρόνια. Πονάω, κι εγώ πονάω, αλλά μόνο όταν πεθάνω θα σταματήσω να πονάω. Έχω δει τον Καλάθη σε dvd να παίζει, ενώ τον Κουφό δεν τον έχω δει. Μαζί με τον Γιάννη Σφαιρόπουλο θα πάμε στα σάμερ λιγκ στην Αμερική για να δούμε και να μιλήσουμε με τα δύο παιδιά. Με τον Κουφό πρέπει να κάνουμε πολλή δουλειά. Για παράδειγμα δεν πρέπει να τον βάζουμε με επιτίθεται με πλάτη αν το παιδί δεν μπορεί να παίξει με πλάτη".

Τέλος, ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο θα παίζει η Ελλάδα ενώ μίλησε και για τον Σχορτσιανίτη: "Η άμυνα είναι ο υπ' αριθμόν "1" στοιχείο του μπάσκετ. Απλά εμένα μου αρέσει και το γρήγορο μπάσκετ γι' αυτό θέλω μόνο να προσθέσω μερικές πινελιές. Να παίξουμε λίγο πιο γρήγορα και να μην διστάζουμε να σουτάρουμε. Για τον Σοφοκλή η πόρτα της Εθνικής ομάδας είναι ανοιχτή".

Δεν υπάρχουν σχόλια: